Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borku Wlkp.

Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Borku Wlkp.

Powrót

Informacja w sprawie realizacji programu "Dobry Start" (300+)

Data publikacji: 2021-07-01

Od 1 lipca 2021 zmienią się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia w ramach programu "Dobry start".

Począwszy od roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start  na rok szkolny 2021/2022 będzie można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.

Wnioski o tzw. 300+  można składać tylko elektronicznie – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Emp@tia lub bankowości elektronicznej.

Na wniosku, oprócz innych danych, należy podać:

- numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelana wypłata świadczenia,

- adres mailowy i numer telefonu, czyli dane które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku i ewentualnie do założenia profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

ZUS udzieli wsparcia

Pracownicy ZUS w placówkach Zakładu będą pomagali zainteresowanym osobom w założeniu profilu na PUE 
i w poprawnym wypełnieniu wniosku o świadczenie 300+. W tym celu pracownicy Zakładu będą także w razie potrzeby pełnić dyżury w wybranych jednostkach terenowych urzędów miasta i gminy, MGOPS, GOPS, Poczty Polskiej i KRUS. 

 

Więcej informacji na stronie ZUS: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start

Źródło: ZUS
Zobacz także: archiwum "Aktualności" (archiwum)...